Payco wil creativiteit laten renderen

Het lanceringsevenement van Payco was het moment waar we het meeste naar uitkeken. Op 24 maart nodigden we verschillende ondernemers uit om ons verhaal te vertellen en een leuke netwerkavond te hebben na jarenlang in onze vrijheid beperkt te zijn. Een terugblik op onze start.

Voor ons lanceringsevenement hadden we geen stress.

Alles was piekfijn georganiseerd.

“Just sit back and enjoy the ride”

was het motto van die donderdagavond in maart.

We wilden een evenement organiseren waar we trots op konden zijn en achteraf gezien, zijn we daar ook in geslaagd.

We zagen het als een verklaring van ons manifest:

Tijd voor een betere dienstverlening in payroll.

Toevoer van toiletpapier wereldwijd verstoren

We zijn twee jaar beperkt geweest in onze vrijheid. We hebben anders moeten leven en werken. We hebben dingen voor mogelijk gekregen die we anders nooit hadden kunnen bedenken, zoals de toevoer van toiletpapier op wereldschaal grondig verstoren.

Zo zijn er verschillende referentiepunten om op terug te blikken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in maart 2020 met mijn kinderen op de dijk aan het fietsen was. Het was goed weer, en dat was het vervolgens weken aan een stuk. Maart van vorig jaar was een heel stuk minder memorabel. Stonden we daar alweer op automatische piloot?
Wat ik wel nog weet, is dat we gekluisterd waren aan ons scherm om cijfers en kleurencodes te bekijken. Die laatste waren een houvast, een hoop om toch op vakantie te kunnen gaan.

Groene zones, rode zones, en die laatste kwamen er steeds meer bij. Termen als covid safe, CST, 2G, 3G of zelfs 3G + vlogen rond onze oren, en dan hadden we het niet over het bereik van onze mobiele telefoons.
Door het continue uitstelgedrag hebben we minder geduld gekregen, vitten we steeds meer op elkaar, begrepen we elkaar minder en hadden we amper begrip voor anderen. Iedereen moest zich aanpassen: klanten, leveranciers, collega’s.

De ene kon er beter mee om dan de andere, maar de langdurigheid van de pandemie sloeg er bij iedereen hard in.

Tijd is ons kostbaarste bezit

Onze verwachtingen van gisteren zijn niet meer die van vandaag. Even met elkaar bellen lijkt al niet meer vanzelfsprekend.Ik stel mezelf de vraag: waar gaat dit over? Waarvoor werken we eigenlijk?

Het draait echt niet alleen om geld te verdienen. Voor een ondernemer is vrijheid, productiviteit en creativiteit de essentie van zijn ‘job’, maar om dingen te creëren is tijd nodig.
Al te vaak gaat kostbare tijd verloren en daar staan we niet genoeg bij stil (vaak eveneens uit tijdsgebrek, omdat we steeds in een rush zitten). Die kostbare tijd om stil te staan bij bepaalde zaken is

duur, want tijd is het enige dat we niet kunnen terugverdienen. Tijd is daarom ons kostbaarste bezit. Met Payco willen we tijd vrijmaken voor onze ondernemers om die creativiteit de vrije loop te laten gaan.

Payco wil het de werkgevers gemakkelijk maken

Payco wil taken uit handen van de ondernemers nemen zodat zij zich kunnen focussen op wat echt loont. Die taken zijn belangrijk, maar niet altijd even leuk voor ondernemers.

Daarom nemen wij die broodnodige, maar vaak saaie taken van hen over.
We hebben Payco opgericht uit noodzaak. Want onze ervaring vertelt ons dat ondernemers beter verdienen. Zij moeten gefaciliteerd worden in hun groei in plaats van afgeremd door duizend-en-een taken. Ondernemers verdienen meer aandacht.

Vandaag gebeurt het nog te vaak dat andere partijen mee verantwoordelijk zijn voor gemiste kansen. Onze business is payroll. Voor velen is dat niet interessant, maar het is onze core business. Net zoals wij uit noodzaak beroep doen op jouw core business, kan jij beroep doen op Payco.

Practice what you preach

Heel wat ondernemers verliezen kostbare tijd met zaken die niet tot de essentie behoren. Daarom is Payco ontstaan. Om irrelevante, doch belangrijke zaken uit handen te nemen.

Ook wij doen hetzelfde. Wij laten ons omringen door partijen die ons helpen met zaken die voor onze core business irrelevante doch belangrijk zijn.
Zaken waar we zelf niet ons brein over willen breken, maar die wel moeten gebeuren.

Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van de full-service kantoren van MC Square en hoeven we ons geen zorgen te maken over de schoonmaak en de koffie op kantoor. We laten ons eveneens in onze communicatie begeleiden door Onuitwisbaar Producties. Want opnieuw: daar ligt onze core business niet, maar het is wel broodnodig.

Netflix van de payroll

Onze core business is een correcte loonberekening voor de werknemer en een goede opvolging voor de werkgever. No nonsense en vooral geen gemiste kansen. We houden het graag eenvoudig en transparant.

Dat is ook de reden dat onze prijzen gewoon online staan. Voordien stak er te veel tijd in het versturen van offertes en de opvolging daarvan. Die bespaarde tijd kunnen we dan weer steken in zaken waar het echt om draait: onze klanten.

We noemen onszelf dan ook wel de ‘Netflix van de payroll’. Al onze prijzen zijn all-in met een vast tarief. Alles is duidelijk en zonder verborgen kosten.

Er gaat niet opeens een extra aanrekening komen voor een rechtzetting vanuit de klant. Alles is inbegrepen. Je hangt evenmin vast aan een (3-)jarencontract en er is geen opzegtermijn.
De tijd waarbij je jarenlang ontevreden vasthangt aan een contract, is volgens ons voorbijgestreefd. Ben je tevreden? Top! Is dat niet het geval? Dan laten we jou zonder pardon gaan.

We hopen dat het niet gebeurt, maar dat is voor ons de beste feedback die we kunnen krijgen.

Deel dit artikel:

Abonneer en blijf op de hoogte van nieuws, events en interessante updates.

Wat heb jij nodig om creatief te zijn?


Waarom jij je als ondernemer geen zorgen hoeft te maken over de toekomst Eerst een leuke anekdote. Weet jij hoe...
E4C66EC6-F4F0-4D02-81BF-061D4F547BD4
Ondernemer zijn: het klinkt allemaal mooi, maar je wordt niet op 1-2-3 ondernemer. Dat heb ik zelf mogen ondervinden en...
28BDA86F-8491-45BE-BC27-5710257D6AFE